Okefenokee - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu Okefenokee - Reisverslag uit Florida, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

Okefenokee

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

04 Mei 2009 | Verenigde Staten, Florida

Its a beautiful day, the sun shines... lalala lala ;)

Alweer een nieuwe dag, dit keer een spannende, maar weer een o zo geweldige! ;) We zijn naar "Okefenokee" gereden en hebben daar het Swamp (moeras) bezocht!

(Ondweg nog even bij een walmart gestopt, nadat we oa een hele watermeloen, een hele gebraden kip, anti-muggenspul en nog wat andere spullen hadden gekocht) Toen Rody wilde betalen bleek zijn credit card foetsie te zijn? Hij was er toch echt zeker van dat ie 'm gister terug had gekregen?

In ons huisje op wielen, op zoek gegaan naar zijn card, helaas hebben we deze niet gevonden, dus een telefoontje naar de maatschappij in Nederland gedaan. De pas is nu voor 4 dagen geblokeerd, mochten we hem vinden kunnen ze de blokade eraf halen, zo niet dan wordt hij definitief geblokeerd en wordt er een nieuwe kaart naar Nederland gestuurd. De verdere vakantie gebruiken we nu mijn kaart, no problemo! Oja toch wel 1 klein problemootje: ik moet nu steeds mee naar binnen om m'n handtekening te zetten bij het tanken of kaartjes kopen. Maar ach... we zijn op vakantie, hebben mijn kaart nog, dus niks aan het handje.

Waar was ik... oja het Moeras bezocht...En wat leeft er oa in een moeras??? Idd KRO KO DILLEN!! (eigenlijk moet ik alligators zeggen, want zo heet het soort wat hier in Amerika leeft)
Toen we het park inreden zag ik uit m'n ooghoek al een alligator liggen in het water. Twee oogjes die erboven uit stoken. Helaas hebben mijn medereizigers ;) deze Kroko-gator niet gezien. Maar ach we zouden er nog een boel tegen komen! De lente was namelijk een super periode om alligators te zien, las ik gister op onze laptop! (lang leve internet & een laptop op reis ;) )

Nadat we een kaartje hadden gekocht voor een motorboottocht van een half uur het moeras in! (half uur lang genoeg met 2 kleine kids) Zijn we terug gelopen naar de camper om ons kleine meisje wakker te maken. Die was natuurlijk in slaap gevallen onderweg. Haar gelijk ingesmeerd met zonnebrand en anti-mug spul.

We hadden een prive boot, en nadat de kids hun reddingsvesten aan hadden gedaan (waarom een reddingsvest vroeg ik me nog af, als je in het water valt, wordt je toch wel opgegeten door een krokodil ;)). Gingen we op pad! Vrij snel wees onze gids ons op een Uil! Jayden zei: WOW! daarna een alligator in het water, speciale planten waarmee je zeep kan maken. Een alligator nest, Jayden zei steeds pap.... pap... pap.... na de 3e keer klonk hij best ernstig, waarop Rody reageerde... en de gids ook. Wat bleek, die moeder alligator vertrouwde ons niet en was wel HEEEEEL DICHT BIJ! De gids zei dat hij deze niet kende en dat we beter verder konden varen. In m'n gedachte zag ik dit beest al opspringen...... ;)

Na een half uur zat onze boot avontuur er jammer genoeg weer op. Het is zo mooi om door een swamp (moeras) te varen, er leven zoveel dieren, staan zoveel planten, bloemen en dingen om te zien.

Om 14:00 uur konden we plaats nemen in het theater, waar een gids, verschillende slangen en kleine krokodillen liet zien. We hebben ze allemaal geaaid!! Een hele belevenis dus!

Daarna nog in het park rondgelopen, ze hadden er nog een soort van museum waar alle dieren die in het moeras leefde waren ten toon gesteld (opgezet). De zwarte beer, vossen, verschillende vogels, noem maar op.

En als laatste hadden ze een treintje door het Swamp gebied. Vanuit het treintje kwamen we ook weer krokodillen tegen. Jenna liep zo te klooien met het schoenen, en voor we het wisten gooide ze er 1 uit de trein, zo het moeras in! En nu?? Rody zei ik ga straks wel lopen! Ik: jij bent gek! dan moet je ook voorbij die krokodil lopen!!

De trein maakte een tussenstop waar we nog wat huisjes konden bekijken, we hebben het schoenverhaal uitgelegd aan degene die de trein bestuurde, en iemand zou deze voor ons halen. Tussen die krokodil en die gele bloemen in, moest hij ergens liggen. Ja hoor, toen we terug kwamen, kwam Jenna haar schoen ook net aan! pfff gelukkig ;)

Daarna op naar Stark, (2 uur rijden), waar we de nacht zouden doorbrengen. We kwamen bij tijds op de campground aan. Waar we voor het eerst deze vakantie het zwembad hebben bezocht! De kids genoten enorm van het heerlijke water....

• 05 Mei 2009 - 10:21

Helma:

Bedankt voor je mooie kaart schat harstikke lief. Wat maken jullie allemaal mee zeg. Ga je ook nog naar Disney. Kus je zus

• 05 Mei 2009 - 11:36

Kimm & Daniel:

Zo... weer helemaal up-to-date. Zijn er ook ff een paar dagen tussenuit geweest. Wat een leuke verhalen zeg. Ziet er fantastisch uit allemaal! Super!

Have Fun, groetjes aan iedereen.

Kimm & Daniel

• 05 Mei 2009 - 12:29

Inge:

Helaas was ik je kwijt op de kwekker....wel leuk hoor ff zo!

Ieuuuuuwwwwwwwww krokodillen.....moet er niet denken.....

kus

• 05 Mei 2009 - 15:28

Diane:

Geweldig dit!!! En heel spannend, zeker voor de kids;-) Jayden ziet er ietwat gespannen uit op de foto. Wel stoer dat hij gewoon met pa en ma in zo'n bootje stapt. Op school gaat hij vast als eerste vertellen dat hij krokodillen heeft gezien!

Op naar het volgende avontuur....

Kus!
    Di.

• 06 Mei 2009 - 08:52

Oma En Opa:

Sorry, we kunnen niet anders dan weer reageren.

WAUW dit is een belevenis. Alligators van zooooo dicht bij, ENG maar heel erg LEUK. Die ene zie je echt dicht bij de boot brrrr. Jay, we durven alleen dicht bij je Playmobil krokodil ( alligator ) te komen.

En dan het kleintje, schattig bij Jay en Jen. Lief van Jay dat hij Jen beschermd en in de gaten houdt. Aaien is voor haar geen probleem, gaaf hoor!

DOEIIIIIIIII,
    Oma en Opa.