De wereld van Coca Cola - Reisverslag uit Georgia, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu De wereld van Coca Cola - Reisverslag uit Georgia, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

De wereld van Coca Cola

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

03 Mei 2009 | Verenigde Staten, Georgia

Rond een uur of 9 vanmorgen waren we allemaal wakker. Goed uitgerust? dat geloof ik eigenlijk niet. Maar ja, wakker is wakker, dus lekker aankleden, ontbijten de slide-out weer ala slide-in. (de slide out maakt onze camper een stuk ruimer ;)) en op pad. Dit keer naar het centrum van Atlanta.

Het Coca Cola imperium wilde we wel eens met onze eigen ogen zien.

Natuurlijk heb je in Atlanta veel meer dingen te doen (heel veel zelfs) maar keuzes maken, blijft een feit... we moesten tensloten vandaag nog heel ver rijden!

Coca en Cola ;) hadden we al snel gevonden, dank aan onze Tom! Helaas een parkeerplek voor onze 31 feet camper bleek een lastiger verhaal. Omdat er een groot evenement plaats vond tegen over coca cola, mochten we niet parkeren! Ja voor 75 dollar! amennooitniet... dus reden we een stuk verder. zo'n 15 minuten lopen vanaf Coca Cola, vonden we dan een parkeerplaats voor 15 dollar. Dit kwam beter in de richting, dus deden we dat maar.

De wereld van Coca Cola, de mevrouw die het verhaaltje deed met microfoon vroeg waar we vandaan kwamen? Holland... ze zei blij te zijn met mijn keuze t-shirt... rood! (duh).
Ook hebben we weer eens een 4D film gezien (is helemaal hot geloof ik hier in Amerika) overal hebben ze 3 of 4D, maar deze ging natuurlijk over het geheim van Coca Cola. De polar-bear was er ook! Wat was hij lief. Jenna moest er alleen niks van hebben. Maar toen we veilig boven stonden en ze alles kon overzien, riep ze ...beer... beer...
Verder hebben we nog geprobeerd achter het geheim van Coca te komen, natuurlijk tevergeefs. En mochten we van de Coca-Cola uit alle landen proeven. Je verzint gewoon niet hoeveel verschillende smaken ze hebben!!!! HEEEEL VEEEL! dan de fanta's, Pomello's en noem maar op meegeteld. Ze hadden in Azie zelfs een drankje met wortel en groente.. jak! Wel lache hoor, al die verschillende smaakjes. De kids proefde net zo hard mee. Vooral onze kleinste want de hele vakantie heb ik al ruzie... als ik Cola drink... moet mevrouw ook... TOLA! Ze vind Tola zooooo lekker!! En ik vind het zooo slecht voor haar. Heel soms krijgt ze een klein slokje, maar dan gaat ze er gelijk vandoor, met haar kleine beentjes en mijn TOLA!!! Zie je het al voor je.. Jenna en al de coca cola smaakjes.. Kind had gelijk voor de gehele dag genoeg gedronken ;)

Nadat we naar buiten gingen, kregen we natuurlijk een flesje Cola mee!

Om half 2 stonden we weer buiten. Na een klein rondje over het festival terein (het bleek een mexicaans feest) ojeee... mexicaanse griep, was het toch?? ;) besloten we terug te gaan naar ons huisje op wielen. En maakte we ons klaar voor de rit van 3 uur en 50 minuten! Richting Okefenokee. In het plaatsje "Odum" brengen we de nacht door. Het is hier ontzettend warm. broeierig en benauwd. Maar ja in Orlando schijnt het nog warmer te zijn, en daar zijn we over een paar dagen. (time flies when you having fun) ;)

Terwijl Rody ons plekje aan het uitzoeken was, mochten wij de schildpad van de eigenares te eten geven. Er stond een klein paars potje met wormen. De kids vonden het maar al te prachtig. Ik iets minder omdat ik het voor moest hoe je zo'n worm eruit haalt, maar goed, we zijn tenslotte op vakantie en wormen aan een schildpad te eten geven moet dan natuurlijk ook kunnen... uurrggghhh

Toen we weer buiten stonden kwam er een klein hagedisje voorbij lopen, wat bij Jayden gelijk weer activiteit opriep: VANGEN!!! Gelukkig had dit beestje het door, en nam snel de benen. Mam, mag ik met bekertjes hagedisjes vangen??
We hebben het geprobeerd, maar zijn ze niet meer tegen gekomen. Wel muggen!! een heleboel!! Morgen gelijk maar eens spul kopen tegen die vervelende beestjes. Mam (waarom prikken muggen? omdat ze je bloed lekker vinden, mam....waarom??? omdat ze anders dood gaan....waarom?

Deze camping is een beetje aan de primitieve kant, en heeft geen douches, dus voor het eerst de kids in ons huisje op wielen onder de douche gezet. Ging prima!

Jenna is gister een beetje verbrand door de zon. (het was bewolkt en regenachtig, we hadden het niet door, gelukkig heeft ze er geen last van, maar heeft ons wel allerter gemaakt om haar beter in te smeren, ook als het bewokt is dus. (shame on me) :(

Het was weer een lange rijdag, maar dan zijn we ook weer een stuk dichter bij Orlando. Dubbel gevoel... zin in omdat er nog zoveel leuke dingen op planning staan. Minder zin omdat dan de vakantie alweer naar z'n eind loopt (Jaim niet aan denken, niet aan denken ;))

Steeds weer met dit soort lange reisdagen, besef ik hoe geweldig onze kids het doen. En hoe gemakkelijk het reizen met kids is. Natuurlijk lopen ze soms te zeuren (het is niet altijd rozegeur en manenschijn, en blijven het kinderen, mama mag ik een koekje, ik wil Nitendo spelen, nu wil ik een filmpje kijken...tendo...tendo..noepie...noepie) maar als ik ze zo zie genieten van alles wat ze meemaken... smelt ik als trotse moeder! Reizen is zooooo leuk!! Juist als je je gezin bij je hebt! Het maakt niet uit hoe oud de kids zijn, het gaat erom hoe je zelf bent ;)

Konden we maar een jaar op pad... (dream on... Jaim) zucht....

• 04 Mei 2009 - 06:49

Diane:

Pepsi rules! LOL

• 04 Mei 2009 - 06:56

Lenster:

He-le-maal geweldig! Geniet van elk bericht.
    Wij zijn net terug van vakantie, was superrelaxation. Dat horen jullie wel als jullie terug zijn.

NJoy met hoofdletters en wij genieten met jullie mee.
    Kusjes aan de kids.

Liefs,
    Len

• 04 Mei 2009 - 07:42

Fam, Geelhoed :

Hoi allemaal

Het is maandag morgen hier in de Nederlanden.
    En wil op deze wijzen laten weten dat ik mee kijkt naar jullie avonturen.
    Ik geniet van jullie foto reportage"s en de avonturen die jullie mee maken
    Wat een kanjers zijn jouw kinderen.
    Kortom leuk idee om zo live mee te genieten

groetjes,

Jan en Maria en kids

• 04 Mei 2009 - 10:06

Oma En Opa.:

SCHENK VOOR ONS OOK MAAR EEN COLAATJE IN!!!!!!!

Zoals op de foto kiezen Jay en Jen wel een flesje voor ons uit.

Geen idee dat schildpadden wormen eten wij dachten wormen doe je aan je vishengel, hoe naief.
    Echt griezelen met die wormen.

Grappig jullie praten over 2/3 uur reizen of het een klein stukje is. Als je het hier rijdt ben je in groningen ha! ha!

Jaime, doe mee aan een loterij misschien win je en kun je met z'n vieren een jaar reizen we zouden het jullie onwijs gunnen. Alleen op de voorwaarden dat je net zo als nu een site bijhoudt.

HAVE FUN!!!!!
    Mam en Pap.

• 04 Mei 2009 - 13:12

Inge:

Hey jaime!

Wat een leuk verhaal weer!!! En idd wat doen de kids het goed, vind het echt zo super dat jullie dit gewoon doen met 2 kids!!! Ze hebben elkaar ook natuurlijk om te spelen, dat scheelt wel denk ik.....en ook idd hoe je zelf bent....
    Koop maar een lot idd wie weet heb je geluk! En als je dan in een zonnig oord beland komen wij wel even langs hoor!! HIHI LOL

• 04 Mei 2009 - 15:58

Erika:

Arme Jenna, ik hoop dat ze niet zo erg verbrand is als ik... tijdens een bewolkte buitendag in Texas!

Jullie hebben echt een super vakantie geloof ik!!!

Nog ff en we kunnen weer bij kletsen!