Stone Mountain State Park - Reisverslag uit Georgia, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu Stone Mountain State Park - Reisverslag uit Georgia, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

Stone Mountain State Park

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

02 Mei 2009 | Verenigde Staten, Georgia

Vandaag weer een geweldige leuke dag achter de rug. Het is nu twaalf uur geweest en eigenlijk best wel moe. Maar een stukje schrijven kan nog net ;)

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen, na het opstaan, douchen en aankleden zijn we met een shuttle busje naar het stone mountain park gegaan. Hier hebben we ons de gehele dag vermaakt! Tjee wat hebben wij het vandaag leuk gehad! We hebben van alles gedaan. We zijn met een gondel naar boven gegaan om boven op de stone te wandelen. Hier heb je een geldig uitzicht over Atlanta. Samen met Jayden ben ik wezen klimmen in een mega klim speeltuin! Ik ben zo trots op m'n stoere mannetje, hij deed het maar toch!! d.m.v een veiligheidsgordel, en zekering zit je vast, en moet je een route afleggen in de lucht, over allerlei touwen en balken. Je klimt dus op zo'n 12 meter hoogte! Ik was zo trots op hem!! En hij vond zich zelf ook wel erg stoer ;) Rody ging ondertussen met Jenna klimmen (er was een speciaal klim speeltuintje voor de allerkleinste gemaakt. Dus die vermaakte zich ook wel.

Ook hebben we de frontier-dagen bezocht. Alles in teken van de burger oorlog van Amerika. De mensen liepen er precies hetzelfde bij als eeuwen geleden, Cowboy's, Indianen, ridders noem maar op. Ook werden er demostraties gegeven oa met paarden en kanonnen.

We hebben een 4D film gezien met een dinosaurus erin. Deze was best spannend, ook omdat de regen die je op het filmdoek zag, zo de zaal in kwam. De stoelen trilde, en ook de wind die in de film kwam, voelde je ;) Super hoor!

Het was de hele dag erg benauwd, en nadat we uit de 4D kwamen, onweerde het en kwam de regen met bakken naar beneden. Nadat we een tijdje hadden gewacht en het regenen gelukkig was opgehouden, hebben we de shuttel naar de camper genomen om wat warmere kleding te gaan halen voor de avond.

Eenmaal weer terug in het park, hebben we "Ride the Ducks" gedaan. Iedereen moest plaats nemen in een bus, iedereen kreeg een eenden snavel, waarmee je een eend na kon doen. Onderweg wordt er muziek gedraaid, grapjes gemaakt en natuurlijk moet je op je eenden-toeter blazen. De kids lagen in een deuk! Wij ook hoor ;) Na een kwartiertje rijd hij de bus zo hoppa het water in! De bus kan dus ook varen!! Alle kinderen mochten een stukje sturen, Jenna... Jenna... Jenna riep ze. Ja Jenna mocht ook even sturen. (lekker ding! hoe oud is ze ook weer?) Het was een leuk ritje!

Nadat we terug waren wat gegeten en plaats genomen op het enorme grasveld. Die natuurlijk erg nat was nog van de middag! Maar mama Jaime had eraan gedacht wat plastick tasjes mee te nemen, en deze om te toveren voor de kids als regenpak. Twee gaten erin, benen erdoor en de hengsels om de schouders. Prima, ze konden zitten zonder natte billen. Na een uurtje wachten begon de Laser-Show!! WOW!! hoe moet ik dit uitleggen? De show werd oa gesponsord door Coca Cola (dat zegt wel wat) veel lasers, mooie muziek, mooie beelden en een hoop vuurwerk! We keken onze ogen uit, zoiets als dit hadden we nog nooit gezien!

Om half elf was de show afgelopen, en was het lampje van Jenna al gedoofd. Terug naar de campground, en zo haar bedje ingerold. Jayden wilde nog wat fruit eten, maar een kwartier later lag ook hij prinsheerlijk te slapen.

Het is nu bijna 00:45 uur, ik ga ook maar eens duiken.... gaaaaap..... de dagen gaan TE SNEL!

• 03 Mei 2009 - 07:00

Judith:

Ik kom eraan!!! vanaf vanavond zijn we bijna buren! xxx

• 03 Mei 2009 - 08:37

Lisette:

Wow, ik wil ook op vakantie als ik dit zo allemaal weer lees. Geweldig.
    En stoer hoor die Jayden en Jenna doet ook zo gezellig mee, gaaf!!
    Doeg, Lisette (en de rest)

• 03 Mei 2009 - 08:54

Priscilla:

Zo he, die Jayden is echt stoer! Ik zou het niet durven hoor.
    xxx

• 04 Mei 2009 - 09:47

Oma En Opa.:

JAYDEN JE BENT SUPER STOER!!!!!!

Jayden, wat geweldig dat je dit allemaal van mama en papa mag. Zo krijg je nooit last van hoogtevrees. Hoogtevrees is onhandig hoor.
    Oma heeft heel erg hoogtevrees maar dit zou ik best durven, je zit toch vast. Je kunt aan je gezichtje zien dat je geniet.

Wij vinden Jenna ook erg stoer zij doet met alles mee. Je merkt niet aan haar dat ze nog geen 2 jaar is.

Nog een hele fijne vakantie,
    XXXX Oma en Opa.