Cades Cove - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu Cades Cove - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

Cades Cove

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

30 April 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ons plan was om vanmorgen HEEL VROEG op te gaan staan en dan al te gaan rijden. We wilden heel graag beren zien! In de natuur natuurlijk ;)
Alleen dat vroeg opstaan, tja dat gaat nooit zo goed bij de familie van der Hoeven. Althans mam van der Hoeven was om 8:00 uur al uit bed! (ja ik weet het, gebeurd anders noohooit ;)) Iedereen lag nog zo lekker te slapen, dat ik ze ook liet slapen. We waren ten slotte laat naar bed gegaan gister.

Om een uur of 9.20 werd de rest wakker. Voordat we dan gegeten hebben en allemaal zijn aangekleed is het bij ons kerstfeest, dus reden we om een uur of half 11 pas weg.

Op weg naar Cades Cove (een gebied in de Great Smoky Mountains) om Beren te spotten. Zucht... Beren spotten, dat zal vast niet lukken, want we zijn veelste laat natuurlijk!

Cades Cove is een eenrichtingsweg, en loopt in een cirkel. Cades Cove is een gebied dat vrij open is. Vandaar dat je sneller wildlive zou kunnen spotten. Onder andere de zwarte beer die hier leeft. We kwamen tijdens onze ronde veel herten tegen, zelfs weer een rare kalkoen soort. Maar van enig beer geen spoor te bekennen. Tot Rody zei: Zit er nou een Beer in die boom?! Ik keek, en JAA er zat een beer in die boom! Wij uitstappen, stukje dichterbij. Ik voelde Jayden z'n hart bonken, was natuurlijk best spannend. We hebben een hele tijd staan kijken! Ook naar al die andere toeristen die er bij kwamen, en steeds dichter bij die beer gingen staan. Die mensen zijn levensmoe denk ik. Denken zeker dat ze in een dierentuin naar een Beer staan te kijken. Even vergeten dat het een wild beest is. Ze we rden op een gegeven moment dus ook door een Ranger (parkbewaker) vriendelijk verzocht wat meer afstand te nemen.

MAAR>>> WIJ HEBBEN EEN BEER GEZIEN!! Onze dag kon niet meer stuk!

Iets verderop.. JEP weer een beer!!

Trots verlieten we Cades Cove en gingen we via de Great Smoky Mountains terug naar de bewoonde wereld.

In de Great Smoky Mountains hebben we nog 2 uitzichtpunten bezocht. Bij de eeste wilde Jayden van een muurtje springen en viel! Tand door z'n lip, bloedden natuurlijk, Jayden huilen natuurlijk, en loopt nu met een dikke lip rond. En bij de 2e uitzichtpunt " Clingmans Dome' deden we een korte trail (wandeling) naar het hoogste punt van het park. Alleen was de wandeling behoorlijk stijl! Jayden was nog steeds niet bijgekomen van z'n valpartij, en Jenna die wilde lopen, maar dat ging zo langzaam dat we haar in de buggy hebben gezet, alleen pikte ze dit niet en begon te huilen. Het uitzicht was overigens super!! Het was niet zo mooi weer, bewoking en veel wind. Maar eenmaal weer uit het park brak het zonnetje weer door. Het was eigenlijk wel lekker even een dagje bewolking.

Nadat we het park zijn uitgereden, reden we door een indianen dorp heen, en hebben we boodschappen gedaan. De Campground waar we nu staan is van een Nederlander! Zo grappig, die man woont hier al zowat z'n hele leven, maar spreekt nog prima Nederlands! Hij kwam steeds maar weer een praatje maken. We kregen nog brandhout voor een kampvuurtje. HEERLIJK!

Jayden had niet z'n lucky day, want op deze Camping viel meneertje weer. Jeps nog meer schaafwonden en bloed. Arm mannetje! Hij was ook best moe, nog even tv laten kijken, met een bak vol fruit. En daarna lekker vroeg naar bed.

Jenna had niet zo'n zin om te slapen, die hebben we nog maar even bij ons laten zitten. Met grote ogen keek ze naar het vuur....

• 01 Mei 2009 - 10:59

Inge:

hey!

Cool man een echte beer in het wild!!!! Tuurlijk is dat spannend!!!

Kus

• 01 Mei 2009 - 13:24

Narda:

hahahahahah jay mijn hartje zal ook bonken
    hoor het is heel spanen een echten beer!!!!!
    .kusxxxxxjes oma poessss

• 02 Mei 2009 - 11:29

Oma En Opa Hoeven.:

Hallo berenspotters,

Wij vinden musjes en koolmeesjes al gaaf en jullie zien BEREN in de boom.

GAAAAAF!!!!!

Jammer dat Jayden zijn dag niet had met al dat vallen, hopelijk gaat het met zijn lipje en schaafwondjes nu beter.

Kleine Jenna 's avonds bij het kampvuur, het moet niet gekker worden.

De foto's wat zijn ze weer FANTASTISCH!!!!!!!
    Het is echt ZOOOOOO leuk om ze elke keer weer te bekijken.
    Zelfs Opa geniet er van.
    We zijn heel erg trots op jullie.

Veel liefs voor julie alle vier,
    Oma en Opa.