Empire State building - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu Empire State building - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

Empire State building

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

20 April 2009 | Verenigde Staten, New York

Waarom worden kinderen altijd zo vroeg wakker? Om 6.45 uur was het bingo. Jayden klaar wakker. natuurlijk niet veel later ook ons kleine meisje. Dan maar om 7:00 uur eruit, lekker allemaal douchen en een beetje tutten. Even rustig aan doen in de ochtend kan ook geen kwaad. We lagen er gister ten slotte laat in. Daar het gister zo rustig was in New York (zondag) was het vandaag een gekkenhuis. Alleen al de hoeveelheid auto's, taxi's en mensen waren verdriedubbeld. Ons ontbijt-zaakje (pax genaamd) leek wel een mierennest. We besloten dat Ro in de rij bleef staan om het ontbijt te bestellen en ik met de kids terug naar boven, waar we het in alle rust konden opeten.

Opweg naar het Empire state building. Voor de mensen die het niet weten, dit is oa het gebouw waar King Kong zijn debuut maakte. Toen we daar aankwamen, lag onze Jenna alweer lekker te slapen in de buggy (het zal eens niet ;))

Het Empire state building is 440 meter hoog en heeft 103 verdiepingen. Wij hebben van het uitzicht genoten vanaf de 86e verdiepping. Er stond wel heel veel wind. Maar het uitzicht was spectaculair.

De skyride op de 2e verdiepping, was ook wel grappig. Hier zit je op een stoel en kijk je naar een film waarin een helicopter vanaf de empire state building vertrekt om door new york te vliegen. Je ziet alle bekende plekjes van new york en tegelijkertijd beweegd je stoel mee, waardoor je het gevoel hebt dat je echt vliegt. Jayden vond dit super gaaf! En Jenna? die gilde gewoon voor de lol met iedereen mee. Gekke griet!

Om 12:00 uur stonden we buiten en begon het te regenen terwijl ik wist dat in Nederland volop de zon scheen en het zo'n 20 graden was.