Van New York naar Lancaster - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu Van New York naar Lancaster - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

Van New York naar Lancaster

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

22 April 2009 | Verenigde Staten, Pennsylvania

Terwijl ik dit typ is het erg spookachtig buiten, het regent cats and dogs en en er er schiet af en toe een lichtflits van onweer langs ons heen. Rody rijd voor het eerst in onze reusachtige camper, Jenna slaapt en Jayden zit een film van Piet Piraat te kijken.

Vanmorgen werden we voor de laatste keer wakker in New York. Met de laptop ons ontbijtje weer besteld en weer een feestje om het op te eten ;)

Omdat we pas om 12:00 uur hoefde uit te checken en om 14:00 uur de camper konden ophalen zijn we nog op pad geweest. We hebben Central Station bezocht en daarna twee t-shirts voor de kids gekocht op Broadway. Daarna hebben we bij Starbucks (diane ik moet steeds aan jou denken) koffie gehaald en onderwel wij genoten van ons bakkie, de kids laten spelen in een stadspeeltuin. We liepen langs een gebouw dat een binnentuin had. Hier natuurlijk ook even binnen gekeken en gewandeld. Daarna terug naar het hotel. Althans Rody & Jenna want Jayden moest nog even met mij mee, de CAP store in (naast het hotel).

Oja LOL:=> Toen we wakker werden, was de rekening van het hotel onder de deur geschoven. De rekening van de minibar was 255 dollar!!! 255 dollar aan drankjes en snoepjes uit de minibar?? whisky? niet gedronken hoor, maar stond wel op de rekening!! Wat blijkt, bij nader inspectie van de minibar, hangt er een kaartje waarop staat dat als je iets uit de minibar pakt het na 20 seconden automatisch doorgeeft aan de receptie! En ja natuurlijk heb ik alle snoepjes eraf gehaald omdat anders mijn lieve kids het zouden opeten. Natuurlijk was het geen probleem bij het uitchecken en werd het bedrag er weer vanaf getrokken. :)

Vanuit het hotel in een taxi naar de Camper. Het was zo’n 40 minuutjes rijden. We hadden druiven gekocht dus de kids hadden iets om te doen onderweg. JOEPIE we zijn er!! En daa staat de camper!! wat is hij groot! Maar goed, we go for it!! Na wat papierwerk invullen, kinderstoeltjes uitzoeken, konden we op pad! Ojee Rody was het snoertje vergeten, het snoertje waardoor onze Tom z’n voeding krijgt!! En er zat niks in de buurt wat ook maar op een electronicazaak leek zei de man van Moturis. Een wallmarkt probeerde ik nog? Dat zou goed kunnen, dus gaf hij ons het adres van een wallmarkt. Eerst maar even boodschappen doen, dat was om de hoek. En zo reden we met onze reuze camper de straat uit. Het ging goed!! DIT IS GAAF!!

Boodschappen doen, ineens herinner ik mij hoe bijzonder ik het vond in 2005 om boodschappen te doen in Amerika. Alles is zo groot, zo veel, zo TE! Oke ff goed denken, wc papier, afwasmiddel, brood, melk, beleg, cornflakes, fruit, en noem maar op. Steeds weer keuzes maken uit wel tig soorten! Jaim en keuzes maken.. als je mij kent weet je dat ik dat NIET KAN! Maar het ging me dit keer redelijk goed af :) Jayden vond het wel gaaf, Diego ijs, Diego toetjes, pindakaas met jam erin!
Na een uur stonden we weer buiten, hebben we nou alles? Het zal vast en zo niet, jammer dan.

Dan nu opweg naar de wallmart, voor dat kabeltje. Tom aangezet die zal ons er wel heen wijzen. Dat deed hij ook keurig, alhoewel toen we bestemming bereikt hadden, was er geen wallmart te bekennen. We heel apart dat we weer midden in new york city stonden? (Onderweg reden we nog langs dat grote vliegdekschip Diane!!)
Maar goed, bestemming bereikt, geen wallmarkt, ik eruit, vragen aan een meneer, sir doe joe now, dis adres? (mijn goedste engels) :lol:
Wat blijkt, we moesten niet New York intypen maar New Jersey!! Ja weten wij veel!!
Ik deze man uitgelegd dat we in Nederland ons kabeltje zijn vergeten. Zegt ie: als die van mij past mogen jullie die hebben! En wat denk je: HIJ PASTE EN DEED HET!! Ik kon die jongen wel om z’n nek vliegen, hield me in. Zei wel nog: God bless you (heb ik altijd al een keer willen zeggen! Whahahaha we konden opweg naar Pennsylvania!!
Alhoewel… hoe kwamen we new york nou weer uit? Tom vertelde ons dat we door de Holland Brug moesten, maar de vrouwelijke verkeersregelaar, vertelde ons dat we met onze mega grote camper er niet in mochten rijden. HUM…. En tom maar zeggen dat we er door moesten. Na een uur of wat rond gereden te hebben, vonden we toch een uitgang en haalde we opgelucht adem.

update: voor het slapen gaan:
De rit duurde zo'n 3 uur, maar was prima te doen! Ondanks de regen, en de vele tolwegen vind ik dat Ro ons prima naar onze bestemming heeft gereden! Old Mill stream Campground.

  • 23 April 2009 - 17:25

    Erwin & Annemiek:

    En Rody,

    hoe voelt dat nou, eindelijk iets groots in handen? ;-) Ik begrijp dat de spiegels en zo er nog op zitten?

    Leuk dat jullie dit zo bij houden. We zullen het een weekje moeten missen (zijn we zelf weg), maar hebben we daarna weer lekker wat in te halen.

    Groetjes en nog heel veel plezier,

    Erwin & Annemiek

  • 23 April 2009 - 17:48

    Inge:

    Lieverds,

    Ik zit aan de minilaptop gekluisterd ik volg jullie op de voet!

    Cool dat de kids het goed doen, wereldkids hebben jullie!

    Veel plezier nog!

    Kus Inge

  • 23 April 2009 - 19:22

    Diane:

    hahaha.. leuk dat je steeds aan me denkt schat;-) Ik denk ook veel aan jullie hoor! Vind het zo raar om naar jullie voordeur te kijken en te weten dat jullie in de US of A rond touren!

    Kicken van dat kabeltje.. wie nu nog zegt dat Amerikanen stom zijn!?!

    Lieverds, doe voorzichtig met die lange slurf (oh buurman wat istie groot!!! whahaha).

    BIG KISSSSSS,
    Di.

    P.S. Check je hotmail Jaim, berichtje van pa en ma v.d. Hoeven;-)

  • 23 April 2009 - 21:31

    Syl & Bas:

    Nou Rody,
    Dat was vast niet heel grappig, NYC in met zo'n dikke camper zeg...
    Gelukkig dat je na een uur de weg uit NYC nog hebt gevonden...

    En nu genieten van de komende dagen...

    Groetjes, Syl & Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pennsylvania

Amerika 2009

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2009

Naar huis

14 Mei 2009

Animal Kingdom

12 Mei 2009

Relax dagje

11 Mei 2009

World Disney 2

11 Mei 2009

Mission: STS-125
Jaime, Rody, Jayden en Jenna

Amerika Here we come!!!

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 63391

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 28 Februari 2017

Florida 2017

18 April 2009 - 16 Mei 2009

Amerika 2009

30 Augustus 2005 - 26 September 2005

Amerika 2005

Landen bezocht: