Amish People - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu Amish People - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

Amish People

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

23 April 2009 | Verenigde Staten, Pennsylvania

Vanacht was het koud en viel er regen. Het kwam met bakken uit de hemel vallen. Gelukkig was ik de enige die het koud had en heb ik de extra deken gepakt. Tussen de regen door hoorde ik steeds gepiep, gefluit. Ik vroeg me af wat het was, maar toen het buiten licht werd en de regen was opgehouden bleken het vogeltjes te zijn! Slapen kon ik niet meer, wat een getjiep! Natuurlijk is het hier ook bijna mei en leggen ook deze vogels bijna een ei. ;)

Toen iedereen wakker was, en ik dus ook (al uren voor m'n gevoel) was ik niet vooruit te branden. Op m'n allerlangzaamste tempo zette ik het ontbijt op tafel. Gekleurde cornflakes (loops) voor de kids & Ro, en voor mezelf lekker een boterham met kaas.

We zijn vandaag naar een soort modelbouwtreinen tentoonstelling geweest. Rody & Jayden wilde hier zo graag naartoe. Ik moet ook zeggen, het was wel heel mooi in elkaar gezet. En ik heb nog nooit zo'n grote modelspoorbaan gezien. Echt van alles stond erop. We keken onze ogen uit. Daarna nog even bij het winkeltje van Thomas de trein naar binnen. Ik wist dat er veel merchandising was van Thomas maar zoveel!

Na de lunch zijn we naar de Armisch geweest. (De Amish is een protestantse geloofsgemeenschap in Noord-Amerika. http://nl.wikipedia.org/wiki/Amish
We hebben gezien hoe ze leven, wat voor kleding ze dragen, hoe ze slapen, eten zelf verbouwen en we hebben er heerlijke appel-jam gekocht. Het was erg interesant om te zien en best wel raar dat mensen ervoor kiezen (misschien valt er wel niet te kiezen) om Armisch te zijn.
Nadat we nog een rondje hebben gelopen op de Armisch boerderij, nog even in hun klaslokaal hebben gekeken, zijn we weer op pad gegaan.

Nu naar een outletstore! hoort natuurlijk ook bij een vakantie in Amerika! :)

Daarna terug naar de campground, ik met de kids naar de speeltuin papa Rody ging pannenkoekken bakken!

  • 24 April 2009 - 06:21

    Judith:

    weet je zeker dat het niet de vogels van je wekker waren???
    je weet, koud in bed = sokken aan!!!
    xxx

  • 24 April 2009 - 09:17

    Erika:

    Ooooh lekker fruitloops!!!!
    Anna en Noah sporen niet helemaal, die vinden ze niet lekker! :(

    lfs

  • 28 April 2009 - 20:34

    Diane:

    En die wil ik nou in de voortuin....

    Leuk toch! whahahaha

  • 17 Mei 2009 - 17:13

    Riane En Brechje:

    Nou zeg! Hadden we elkaar zomaar tegen kunnen komen!!
    Wij zaten ook in Pennsylvania en zijn net terug in Nnednerland!

    Groetjes van Riane en Brechje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pennsylvania

Amerika 2009

Recente Reisverslagen:

15 Mei 2009

Naar huis

14 Mei 2009

Animal Kingdom

12 Mei 2009

Relax dagje

11 Mei 2009

World Disney 2

11 Mei 2009

Mission: STS-125
Jaime, Rody, Jayden en Jenna

Amerika Here we come!!!

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 63399

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 28 Februari 2017

Florida 2017

18 April 2009 - 16 Mei 2009

Amerika 2009

30 Augustus 2005 - 26 September 2005

Amerika 2005

Landen bezocht: