Yosimite - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu Yosimite - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

Yosimite

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

07 September 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een lange reisdag zijn we in Josimite National park aangekomen. Kan niks anders zeggen dan dat het erg erg mooi is! Je voelt je als mens zo klein in het grote Amerika.
Toen we een mooi Camper Kampeer plekje hadden gevonden zijn we een stukje gaan lopen.
Toen we een bord aan het lezen waren (park info) hoorde we een enorm gekraak en toen een oorverdovende klap/knal (nou echt m'n hart sloeg over en ik rende naar Rody) die zegt: er is niks aan de hand. Ik dacht gelijk aan aardbevingen, omvallende bomen, brand. Maar Ro stelde me gerust. Tot er een toerist aan kwam rennen. Wat bleek, hij was nederlander en zag een reuze boom zo om vallen!!!!! Een enome stof wolk en toen stond die boom in de brand. Gelukkig stonden wij bij een telefoon cel dus hebben we 911 gebeld. Stel je voor, sta je in the middle of nowwhere en dan is er een reuze boom omgevallen en is er brand! Ik zag ons al door helicopters geevacueerd worden.

Het duurde nog wel een lange tijd voordat er een brandweer wagen kwam. Maar het viel achteraf ook allemaal wel mee. We hebben nog staan kijken naar de boom die geblust werd door toeristen.
(wel spannend hoor) Jayden vond het ook wel grappig!

Die nacht heb ik ook niet zo lekker geslapen, want het brand gevaar was erg hoog door de droogte.
En ik hoorde in de verte bosleeuwen huilen (best spannend!)