Everglades - Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu Everglades - Naples - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Jaime, Rody, Jayden en Jenna Hoeven - WaarBenJij.nu

Everglades - Naples

Door: Jaime

Blijf op de hoogte en volg Jaime, Rody, Jayden en Jenna

17 Februari 2017 | Verenigde Staten, Naples

Om 8 uur zijn we uitgecheckt en zijn we naar het holocuast memorial gereden. Ik wilde dit monument heel graag zien. Daar aangekomen zag je de hand van het monument al uitsteken. Je kon er omheen lopen en aan de achterkant loop je door een tunneltje waar treurige muziek klinkt naar het beeld. Het beeld staat in het midden van een muur waar heel namen van slachtoffers ingegraveerd zijn.
Heel indrukwekkend. Zo erg dat ik het niet droog kon houden. Tranen gingen gewoon vanzelf.

Nadat we het monument hadden bezocht zijn we voor onze linch de Publix (supermarkt) ingegaan en hebben we wat broodjes gekocht en wat yogurtjes en wat fruit voor onderweg.

Daarna naar Wynwood. Dit is een wijk in Miami waar ze op veel muren prachtige graffiti tekeningen op hebben gespoten.

En daarna...door via de Tamiami trail naar de everglades. Langs deze weg zagen we vele Alligators. En hebben we een tocht gemaakt met een airboot. Dit was super super gaaf! We zagen echt heel veel alligators en onze gids vertelde er heel veel over! Ook kwamen we bij een indianen huis uit waar we nog even rond mochten kijken. We zagen ook nog schildpaden en prachtige vogels.

We hebben niet gekozen voor het Gator park omdat Jayden EN Jenna het zielig vinden als ze kunstjes gaan doen met Alligators. (Top van ze!) In plaats daarvan hebben we een fiets gehuurd en zijn we gaan fietsen langs de Alligators. In het begin wel een beetje spannens maar als je goed uitkijkt is dit prima te doen. We kwamen er echt heel veel tegen. Ook met hele kleine baby Alligators. Na ruim 2 uur fietsen vonden we het wel welletjes en hebben we se fietsen weer ingeleverd.

Nog een klein wandelingetje op een boardwalk en op naar Naples.
Onderweg weer heel veel Alligators... blijft gaaf!!

In Naples aangekomen zijn we eerst naar het strand gereden waar we hebben gekeken bij de vissers op de pier. We hoopte op dolfijnen. Maar helaas... wel een prachtige zonsondergang